26/5/13

Αν η άγνοια εδώ δημιουργεί θρασύτητα η γνώσης εγκληματεί


Θέλει ακόμα -κι αυτό είναι ωραίο-
να παριστάνει τον ευρωπαίο.
Στα δυό φορώντας τα πόδια που ‘χει
στο ‘να λουστρίνι, στ’ άλλο τσαρούχι.

                                                      Γεώργιος Σουρής


Διαβάζω στο Loutrakiblog μια είδηση που στην κυριολεξία με πάγωσε γιατί κάποιοι ( τραγουδιστής και σκηνοθέτης ) προσπάθησαν να μιμηθούν τον γίγαντα του κινηματογράφου Τσάρλι Τσάπλιν τον θρυλικό Σαρλώ που μεγάλωσε και μεγαλώνει γενιές αμέτρητες.
Γράφει το Blog:


Μαζωνάκης όπως λέμε ... Τσάρλι Τσάπλιν!

Ο Γιώργος Μαζωνάκης έγινε... Τσάρλι Τσάπλιν! Ο δημοφιλής τραγουδιστής για τις ανάγκες του βιντεοκλίπ του νέου τραγουδιού του «ενσάρκωσε» τον θρυλικό ήρωα του βωβού κινηματογράφου, διά χειρός Κωνσταντίνου Ρήγου....

Σχολιασμός Νικηφόρου


Τον κ. Μαζωνάκη τον είχα ακούσει όταν ήμουνα στον Πανιώνιο και τραγουδούσε σε μαγαζί του τότε προέδρου της ομάδας της Νέας Σμύρνης Αχιλλέα Μπέο. Από τότε δεν έτυχε να τον ξαναδώ γιατί ομολογώ ότι δεν με συγκινεί ιδιαίτερα. Προσπάθησα να μάθω κάτι περισσότερο γι’ αυτόν αλλά δυστυχώς το βιογραφικό του έχει μόνο που τραγούδησε με ποιους και τα τραγούδια του και από αυτά ποια γίνανε χρυσά Και αυτός έχει κάποια δικαιολογία να λαμβάνει μέρος σε ένα βιντεοκλίπ που προσπαθεί να μιμηθεί έναν ημίθεο της τέχνης.
Αλλά από τον Κωνσταντίνο Ρήγο τον σκηνοθέτη έχω απαιτήσεις γιατί είναι ένας άνθρωπος της τέχνης με παιδεία. 

Γι’ αυτούς που δεν γνωρίζουν για τον Τσάρλι Τσάπλιν ή Σαρλό
Ο Σερ Τσαρλς Σπένσερ Τσάπλιν γεννήθηκε 16 Απριλίου 1889 και πέθανε 25 Δεκεμβρίου 1977 ανήμερα των Χριστουγέννων Είναι γνωστότερος με το υποκοριστικό Τσάρλι και, στην Ελλάδα κυρίως, με το προσωνύμιο "Σαρλό",
Υπήρξε Άγγλος ηθοποιός και σκηνοθέτης, που μεγαλούργησε στις πρώτες δεκαετίες του Χόλυγουντ. Είναι χρονικά η πρώτη παγκόσμια αναγνωρίσιμη φιγούρα της κινηματογραφικής τέχνης, κυρίως μέσω του χαρακτήρα Σαρλό που ενσάρκωνε στις πρώτες ταινίες του.
Στο διάστημα 1912 - 1918 αξιοποίησε το ταλέντο του σε πολλές μικρές κωμωδίες του βωβού κινηματογράφου, δημιουργώντας τον τύπο του Σαρλό. Ο ίδιος όχι μόνο πρωταγωνιστούσε αλλά ήταν επίσης ο σεναριογράφος, σκηνοθέτης και συνθέτης της μουσικής των ταινιών του.
Η παγκόσμια καταξίωση ήρθε μέσα από τις μεγάλου μήκους ταινίες του, όπως οι Μοντέρνοι Καιροί, Ο Μεγάλος Δικτάτωρ, Τα Φώτα της Πόλης, Ο κύριος Βερντού και άλλες, που τον κατέταξαν ανάμεσα στους σημαντικότερους δημιουργούς της έβδομης τέχνης.
Το 1952, στο απόγειο του Ψυχρού Πολέμου και της Μαύρης Λίστας, έπεσε σε δυσμένεια λόγω των αριστερών πολιτικών φρονημάτων του. Ενώ ταξίδευε προς τοΛονδίνο, έμαθε την απόφαση του αμερικανικού Υπουργείου Δικαιοσύνης να άρει τη βίζα του και επομένως το δικαίωμα επιστροφής. Μετά από αυτό το γεγονός παρέμεινε οριστικά στην Ευρώπη και πιο συγκεκριμένα στο Βεβέ της Ελβετίας όπου πέθανε στις 25 Δεκεμβρίου του 1977. Στο διάστημα αυτό ταξίδεψε στην Αμερική μόνο μια φορά, το1972, προκειμένου να παραλάβει το ειδικό Τιμητικό Όσκαρ για τη συνεισφορά του στην έβδομη τέχνη, κερδίζοντας το μεγαλύτερο σε διάρκεια χειροκρότημα της ιστορίας των βραβείων. Το Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου τον έχει κατατάξει δέκατο στη λίστα με τους 25 μεγαλύτερους σταρ όλων των εποχών
Από την μια οι Αμερικάνοι του έκοψαν την Βίζα και οι Άγγλοι δια χειρός της Βασιλίσσης τον ονόμασαν ΣΕΡ.
Για μας που μετράμε τα χρόνια που έχουμε στις πλάτες μας με δεκάδες για να μη κουραζόμαστε θεωρούμε ότι είναι ιεροσυλία να ταυτίζεται ο Μαζωνάκης με το ιερό τέρας της τέχνης Τσάρλι Τσάπλιν ( Σαρλό)